Jakość Kształcenia
Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia
STRUKTURA SYSTEMU WYDZIAŁOWEJ KOMISJI DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Strukturę systemu tworzą:
Komisja, Podkomisje, Zespoły oraz Osoby powołane przez Dziekana do określonych zadań związanych z zapewnieniem i doskonaleniem jakości kształcenia na Wydziale.
WYDZIAŁOWA KOMISJA DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
dr Krystyna Grzesiak – przewodnicząca,
prof. UAFM dr Joanna Aksman – prodziekan Wydziału Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych, zajmująca się w szczególności sprawami kierunków: Pedagogika przedszkola i wczesnoszkolna, Pedagogika stosowana, Logopedia i pedagogika szkolna oraz Pedagogika
dr Marek Majczyna - prodziekan Wydziału Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych, zajmujący się w szczególności sprawami kierunku Psychologia,
dr Katarzyna Gibek prodziekan Wydziału Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych, zajmujący się w szczególności sprawami kierunku Psychologia,
mgr Ewa Krysakowska-Budny – pełnomocnik dziekana ds. dydaktyki studiów I stopnia na kierunku Filologia angielska,
dr Agnieszka Misiuk – przewodnicząca Wydziałowej Podkomisji ds. Hospitacji Zajęć Dydaktycznych,
dr Szymon Czapliński – koordynator ds. ewaluacji dydaktyki na Wydziale,
mgr Ksenia Cielebąk – koordynator ds. strony internetowej na kierunku Psychologia,
dr Michał Kranc - koordynator ds. strony internetowej na kierunku Pedagogika,
mgr Katarzyna Ślęzak - koordynator ds. strony internetowej na kierunku Filologia angielska,
mgr Katarzyna Kopeć – kierownik dziekanatu pełniąca funkcję sekretarza Komisji.
WYDZIAŁOWA PODKOMISJA DS. HOSPITACJI ZAJĘC DYDAKTYCZNYCH
Skład:
dr Agnieszka Misiuk – przewodnicząca,
członkowie Podkomisji:
na kierunkach: Pedagogika przedszkola i wczesnoszkolna, Pedagogika stosowana, Logopedia i pedagogika szkolna, Pedagogika:
prof. UAFM dr Joanna Aksman
dr Krystyna Grzesiak,
dr Maria Kocór,
dr Agnieszka Misiuk,
prof. UAFM dr hab. Jan Wnęk
na kierunku Psychologia:
dr Katarzyna Gibek,
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki,
prof. UAFM dr hab. Ewa Wilczek Rużyczka,
na kierunku Filologia angielska:
prof. UAFM dr hab. Ewa Donesch – Jeżo,
mgr Ewa Krysakowska-Budny,
mgr Katarzyna Ślęzak.
PODKOMISJA DS. EWALUACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Koordynatorzy:
na kierunku Psychologia – dr Szymon Czapliński,
na kierunkach: Pedagogika przedszkola i wczesnoszkolna, Pedagogika stosowana, Logopedia i pedagogika szkolna, Pedagogika
-prof. UAFM dr Joanna Aksman, prof. UAFM dr hab. Monika Bachowska,
na kierunku Filologia angielska - mgr Ewa Krysakowska – Budny, dr Rafał Majka,
dr Michał Kranc – koordynator ds. organizacji prac Podkomisji.
ZESPÓŁ DS. PRAKTYK I INTERESARIUSZY ZEWNĘTRZYCH
Koordynatorzy:
na kierunkach: Pedagogika przedszkola i wczesnoszkolna, Pedagogika stosowana, Logopedia i pedagogika szkolna, Pedagogika:
dr Krystyna Grzesiak,
dr Maria Kocór,
mgr Marcin Malarecki,
mgr Iwona Szyniec.
na kierunku Psychologia:
dr Dominika Zapotoczna, dr Anna Bar
na kierunku Filologia angielska:
dr Anna Pietrzykowska-Motyka.
ZESPÓŁ DS. OCENY TEMATÓW PRAC DYPLOMOWYCH (POD KĄTEM ZGODNOŚCI ICH TEMATYKI Z KIERUNKIEM STUDIÓW I DYSCYPLINĄ)
Koordynatorzy:
na kierunkach: Pedagogika przedszkola i wczesnoszkolna, Pedagogika stosowana, Logopedia i pedagogika szkolna, Pedagogika:
prof. UAFM dr hab. Jan Wnęk
prof. UAFM dr Joanna Aksman,
dr Krystyna Grzesiak,
prof. UAFM dr Danuta Skulicz,
dr Beata Zinkiewicz
na kierunku Psychologia:
prof. UAFM dr hab. Ewa Wilczek-Rużyczka,
prof. UAFM dr. hab. Joanna Konarska,
dr Marek Majczyna.
na kierunku Filologia angielska:
prof. UAFM dr hab. Ewa Donesch-Jeżo,
dr Anna Pietrzykowska- Motyka
ZESPÓŁ DS. STUDENCKICH
Skład:
Przewodniczący: przedstawiciel Samorządu Studenckiego,
Skład Zespołu Studenckiego proponują Samorząd Studencki oraz dziekan i prodziekani Wydziału.
OSOBY POWOŁANE DO OKREŚLONYCH ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z ZAPEWNIENIEM JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA WYDZIALE
Pełnomocnik dziekana ds. kształcenia na odległość – dr Szymon Czapliński,
Pełnomocnik dziekana ds. współpracy międzynarodowej – dr Rafał Majka.
WERYFIKATORZY SYLLABUSÓW:
na kierunkach: Pedagogika przedszkola i wczesnoszkolna, Pedagogika stosowana, Logopedia i pedagogika szkolna, Pedagogika:
prof. UAFM dr hab. Jan Wnęk,
dr Maria Kocór (koordynator ds. weryfikacji syllabusów),
dr Agnieszka Misiuk,
dr Jolanta Pułka,
mgr Andrzej Rokicki.
na kierunku Filologia angielska:
mgr Ewa Krysakowska-Budny,
dr Anna Pietrzykowska-Motyka,
dr Rafał Majka
na kierunku Psychologia:
dr Małgorzata Wysocka- Pleczyk,
dr Marek Majczyna.
RADY PROGRAMOWE NA KIERUNKACH STUDIÓW
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna:
prof. UAFM dr Joanna Aksman,
dr Maria Kocór,
mgr Andrzej Rokicki,
prof. UAFM dr hab. Jan Wnęk.
Pedagogika stosowana:
dr Michał Kranc,
dr Agnieszka Misiuk,
dr Beata Zinkiewicz.
Logopedia i pedagogika szkolna:
dr Krystyna Grzesiak,
mgr Iwona Szyniec,
dr Beata Zinkiewicz.
Zadania Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- wdrażanie wydziałowych procedur służących zapewnianiu i doskonaleniu jakości kształcenia,
- organizacja warsztatów dla promotorów prac dyplomowych (w zależności od potrzeb),
- zapewnianie publicznej dostępności opisu programów studiów oraz informacji o zasadach, celach i organizacji wydziałowego systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia,
- współpraca z Uczelnianym Zespołem Ewaluacji Dydaktyki w zakresie przeprowadzanej oceny zajęć dydaktycznych,
- zbieranie sugestii i potrzeb zgłaszanych przez Podkomisje, Zespoły i Osoby powołane przez dziekana do określonych zadań związanych z zapewnieniem i doskonaleniem jakości kształcenia na Wydziale - do opracowania uczelnianej ankiety ewaluacyjnej.
Zadania Wydziałowej Podkomisji ds. Hospitacji Zajęć Dydaktycznych:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- ocena formy i organizacji zajęć,
- analiza metod kształcenia oraz oceny czy umożliwiają studentom osiągnięcie efektów uczenia się,
- ocena zasad weryfikacji efektów uczenia się poprzez sprawdzenie czy te metody prowadzą do osiągnięcia wszystkich zakładanych efektów, czy sprzyjają aktywnemu udziałowi studentów w procesie nauczania i uczenia się oraz czy umożliwiają uzyskanie informacji zwrotnej o stopniu osiągnięcia tych efektów,
- współpraca z Uczelnianym Zespołem Ewaluacji Dydaktyki w zakresie przeprowadzanej oceny zajęć dydaktycznych,
- opracowanie harmonogramu hospitacji zajęć dydaktycznych w oparciu o procedury przedstawione przez Uczelnianą Komisję ds. Jakości Kształcenia,
- analiza uzyskanych efektów hospitacji zajęć dydaktycznych oraz podejmowanych działań naprawczych.
Zadania Wydziałowej Podkomisji ds. Ewaluacji Efektów uczenia się:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- dokonywanie okresowych przeglądów planów oraz programów studiów w zakresie zgodności ze strategią uczelni, dyscypliną lub dyscyplinami, do których przyporządkowany został kierunek studiów oraz ich powiązaniem z działalnością naukową prowadzoną na Wydziale lub otoczeniem społeczno-gospodarczym i zawodowym rynkiem pracy,
- analiza i ocena realizacji programów studiów z uwzględnieniem treści programowych oraz ich zgodności z efektami uczenia się,
- ocena formy i organizacji zajęć,
- analiza metod kształcenia oraz oceny czy umożliwiają studentom osiągnięcie efektów uczenia się,
- systematyczne dokonywanie przeglądu studenckich osiągnięć naukowych (prac egzaminacyjnych, projektów studenckich, dzienników praktyk etc.) w kierunku oceny czy stanowią potwierdzenie efektów uczenia się.
Zadania Zespołu ds. Praktyk i Interesariuszy Zewnętrznych:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- nawiązywanie kontaktów z interesariuszami,
- zasięganie opinii interesariuszy na temat programów i planów studiów, w szczególności użyteczności zajęć praktycznych i praktyk pod kątem wykorzystania ich w przyszłej pracy zawodowej absolwenta.
Zadania Zespołu ds. Oceny Tematów Prac Dyplomowych (pod kątem zgodności ich tematyki z kierunkiem studiów i dyscypliną):
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- dokonywanie okresowych przeglądów prac dyplomowych pod kątem zgodności ich tematyki z kierunkiem studiów oraz dyscypliną.
Zadania Zespołu ds. Studenckich:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- zasięganie opinii studentów na temat programów studiów oraz sposobów ich realizacji.
Zadania osób powołanych do określonych zadań związanych z zapewnieniem jakości kształcenia na Wydziale:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów.
Zadania weryfikatorów syllabusów:
- dokonywanie okresowego przeglądu kart przedmiotów pod kątem ich aktualności, metod dydaktycznych oraz weryfikacyjnych.
Dokumenty
> Procedura dyplomowania - pobierz
> Procedura hospitacji zajeć dydaktycznych - pobierz
> Procedura weryfikacji osiągania efektów uczenia się - pobierz
> Procedura upowszechniania informacji o programach i planach studiów oraz innych informacji na stronie wppinh - pobierz
> System monitorowania zajęć zdalnych - pobierz
> Roczny raport z przeglądu programu kształcenia WPPiNH 2019-2020 - pobierz
> Roczny raport z przeglądu programu kształcenia WPPiNH 2020-2021 - pobierz
>Roczny raport z przeglądu programu kształcenia WPPiNH 2021-2022 - pobierz
>Roczny raport z przeglądu programu kształcenia WPPiNH 2022-2023 - pobierz
> Harmonogram prac Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia - pobierz
> Wsparcie pracowników po hospitacjach - pobierz